Premis baharu Get Fit79

MUDAH KER NAK SETUP STUDIO FITNESS?
TENGOK "GET FIT79" BUAT MANYAK SINANG JERπŸ˜…πŸ˜…πŸ˜˜

Jawapan jujur "Sangat Sukar"

Ia sangat-menguji mental & ketahanan fizikal..



Walaupun sebelum ini saya pernah setup 5 lot kedai utk perniagaan kecil saya.

1. Scientex gym 2004 (3 lot)
2. Far Fitness 2010 ( 1 lot)
3. Get Fit79 2017 ( 1 lot)
4. Get Fit79 2019 ( 4 lot )



Bersama Impulse Fitness Asia banyak juga saya setup Commercial Gym client sekitar johor.

Namun sy tetap mengatakan, ini bukan perkara mudah.



Ia bermula dengan menilai premis & lokasi.
Mengetahui siapa targeted client anda.
Seterusnya menilai persaingan.
Mengetahui USP anda
Bagaimana anda ingin mengetengahkan Branding

Seterusnya menandatangani perjanjian (RM)
Urusan lawyer (RM)
Dep api 3phase (RM plg besar)
Dep Air (RM)

Renovation
Pendawaian api (RM plg besar)
Biasanya kat sini sy buat ikut kemampuan saya sahaja.
Sesuai dengan saya yang baru merangkak



Memindahkan peralatan kedalam premis.
Ini cabaran paling kritikal..
Terutama bagi yang ada peralatan gym.

Tiada ayat yang sesuai..

Peralatan ni berat yg 4 org perkasa pun buasir nak angkat.

Pintu pula sempit

Peralatan langsung x bole di cerai2 kan

Tapi kena bawa pindah juga...

macamana ???

Comments

Comments

Popular Posts